Kristiansand Symfoniorkester presenterer: Russisk raffinement med Stutzmann
Dirigent: Nathalie Stutzmann
Missy Mazzoli: Sinfonia (for Orbiting Spheres) (2014)
Maurice Ravel: Ma Mère l’oye, suite (1908–1910)
Pjotr Tsjaikovskij: Symfoni nr. 4 (1877–78)
Pjotr Tsjaikovskijs dramatiske og følelsesladde fjerde symfoni ble komponert under en turbulent, men samtidig svært kreativ tid i komponistens liv. Symfonien utvikles fra det innledende skjebnetemaet, og vi opplever hele skalaen av stemninger frem til den folkloristiske, jublende finalen. Før pausen byr orkesteret på atmosfærisk musikk av amerikanske Missy Mazzoli, kanskje den mest spennende komponisten i vår tid, og Maurice Ravel sin beskrivende og subtilt skimrende musikk til Tornerose, Tommeliten og de andre historiene i Gåsemors fortellinger.
Smittevernregler i våre saler
For å ivareta smittevernreglene er antall plasser i salene redusert, og publikum sitter på annethvert sete med ett sperret sete i mellom. I Konsertsalen benyttes 200 av 1100 seter og vi sperrer annenhver rad i salen. Plassene er nummerert.
Presiseringer fra både sentrale og lokale myndigheter gjør at Kilden åpner for publikum fra mandag 25. januar. Inntil videre gjelder det først og fremst publikum som bor, eller har sitt daglige virke, i Kristiansand.
Les mer om smittevern og ditt besøk i Kilden
Missy Mazzoli (f. 1980)
SINFONIA (FOR ORBITING SPHERES) (12’)
Maurice Ravel (1875–1937)
MA MÈRE L’OYE (GÅSEMORS FORTELLINGER) (16’)
I. Tornerose drømmer
II. Tommeliten
III. Den lille stygge piken, Keiserinne av Pagoden
IV. Samtale mellom Skjønnheten og Udyret
V. Den fortryllede hagen
Pause
Peter Tsjajkovskij (1840-93)
SYMFONI NR. 4 I F-MOLL, OP. 36 (44’)
I. Andante sostenuto
II. Andantino in modo di canzona
III. Scherzo: Pizzicato ostinato
IV. Finale: Allegro con fuoco
For å gi de beste opplevelsene bruker vi og våre partnere teknologier som cookies for å lagre og / eller få tilgang til enhetsinformasjon. Hvis du ikke samtykker eller trekker tilbake samtykke, kan det påvirke visse funksjoner og funksjoner negativt.